23. november 2006

Sørlandstur

I helga var jeg og besøkte sørlandet, min første tur etter at jeg bosatte meg i Oslo. Og det ble en utrolig gøy tur! Fikk vært masse med gode gamle, og nye, venner jeg ikke har sett på lenge. Det var på tide, og noe jeg satte stor pris på.
Turen besto av en busstur Oslo-krs på torsdag med Nor-Way bussekspress (har til dels begynt å like et av mine tidligere elskede hatobjekter). Den svært så omtenksomme bussjåføren hadde satt varmeanlegget på fullt, noe som førte til at bena raskt føltes som middels møre koteletter. Resten lufta i bussen var imidlertid iskald. Etter å ha fortalt denne historien til noen turdeltakere (se nedenfor) fikk jeg tips om et nytt slagord for busselskapet: "Hold hodet kaldt - ta Nor-Way bussekspress". Jeg bøyer meg i støvet for slike treffende slagord.
På kvelden traff jeg Trond, Hans Jakob, Andreas og Jarle, gode venner som jeg studerte med på HiA ifjor. Etter et finere restaurantbesøk trakk vi oss alle til Andreas' og Annes luksusleilighet de fleste studenter bare får drømme om å bo i. Her rakk jeg ta et par bilder, og fikk med det bekrefta frykten min om at mobilkamereaet mitt ikke er mye å skryte av. Hans Jakob ble ikke med på bildene, da han var opptatt med å lage soppstuing (porsjonene på Glipp er på Trond Moi-størrelse). Men han var vitterlig til stede, og det er godt å se at de skarpe kommentarene til hele gjengen ikke har blitt sløva av mitt fravær.
Fredagen gikk unna med frisørtime, dressprøving, besøk i Nordea (Hans Jakob), Dyreparken (Trond, kolleger og dyr) og på HiA (Jarle, Andreas og Henrik). Klarte til og med å lese litt her. Litt, altså..
Etterpå var det tur med Ungdomsforeninga fra fredag til søndag. Det er i denne foreninga jeg har tilbrakt mine ungdomsår, og det var veldig godt å se at miljøet bare later til å bli bedre og bedre for hvert år som går. Turen var knallgøy, bra opplegg og masse bra folk. Jeg deltok formelt som leder, men turen var så godt organisert at det ikke ble mye hardt arbeid. Skulle gjerne dratt fram noe som var spesielt bra fra turen, men det var så mye at ville vært urettferdig mot de andre tingene. Turen besto av møter, bibelgrupper, seminarer, aktiviteter, konserter, koz, spising, spilling, og bading (grøss!), for å nevne noe. Knalltur! De fleste bildene i denne posten er derfra, flere kan finnes på:
http://www.effektweb.com/bildetopp.asp?kategori=30
Da vi kom hjem på søndagen hadde Mamma stelt i stand en helt fantastisk treretters middag, og jeg fikk truffet Bestemamma og resten av familien (minus Ragnhild). En perfekt avslutning på en herlig helg. Mandag sov jeg ;)


























































2 kommentarer:

Magnus sa...

ny adresse.
jansvik.com

Magnus sa...

savner forresten nye poster på bloggen din :D